Lyssna på sidan Lyssna
Ett barn i röd jacka åker i en rutchkana

Starta förskola eller pedagogisk omsorg i Vrigstad – hör av dig!

Publicerad:

Nu och kommande år har vi behov av fler barnomsorgsplatser i Vrigstad. Det föds fler barn och fler väljer att flytta in till vår kommun och till Vrigstad. Detta är positivt och ligger i linje med Sävsjö kommuns ambitioner att växa! För att kunna möta behovet av barnomsorg behöver vi hjälp av privata aktörer.

– Det är bråttom, behovet kommer att finnas redan till hösten och vi söker nu någon som är intresserad av att driva antingen förskola eller pedagogisk omsorg i privat regi, säger barn- och utbildningschef Martina Arvidsson.

Hon lovar att kommunen kommer att stötta på alla sätt vad gäller handläggning av alla erforderliga tillstånd för den som är intresserad.

Läs mer om hur du startar förskola och pedagogisk omsorg på webbplatsen och kontakta barn- och utbildningsförvaltningen snarast om du är intresserad.

Kontakt:

Martina Arvidsson, barn- och utbildningschef