Fiska eller bada?

I Sävsjö är det nära till naturen, både till parker, sjöar och stora skogar. Sävsjö kommun bjuder på en mängd olika friluftsmöjligheter.

Oavsett om du vill vandra, fiska eller kanske bara sitta på en stubbe intill en porlande bäck så hoppas vi att det finns något för dig här.

I kommunens 12 fiskevårdsområden erbjuds ett varierande och spännande fiske efter grov abborre, gädda och gös. Dessa fiskarter är möjliga att fånga på en rad sätt - prova till exempel jerkfiske eller spinnfluga efter gädda. Eller varför inte testa en vanlig fluga, en lugn kväll inne i en spegelblank vik. Möjlighet att köpa fiskekort online för fiskevatten i Sävsjö kommun finns på fiskekort.se Länk till annan webbplats. samt på ifiske.se. Länk till annan webbplats.

Det finns en bra webbsida som heter Badplatsen Länk till annan webbplats.. Där kan du få information om vattenkvaliteten och vattentemperaturen vid Sävsjö kommuns badplatser.

Mer aktiviteter hittar du också på https://savsjo.se/turism/startsida.html Länk till annan webbplats.