Lyssna på sidan Lyssna

Socialförvaltningen strävar efter att erbjuda trygg och kvalitativ verksamhet. Därför är det viktigt för oss att ta del av dina synpunkter och frågor kring kvalité.

Synpunkter och klagomål - socialförvaltningen

Vi vill att du som invånare ska känna dig trygg med den vård, omsorg och verksamhet som socialförvaltningen erbjuder. Dina synpunkter är viktiga för att vi ska kunna utveckla och förbättra våra verksamheter. Du kan lämna beröm, förbättringsförslag eller klagomål.

Om du har synpunkter på socialförvaltningens verksamhet kan du i första hand vända dig till den verksamhet det berör. Du kan också vända dig till vår Socialt ansvariga samordnare (SAS). SAS hanterar klagomål och avvikelser enligt Lex Sarah, och gör bedömningar om det rör sig om missförhållanden. Vid allvarliga fall görs en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Har du synpunkter på våra tjänster inom vård och omsorg kan du börja med att framföra din synpunkt till den verksamhet där du har fått vård. Du kan även lämna synpunkter via Sävsjö kommuns synpunktshantering eller kontakta patientnämnden.

Tillsammans kan vi göra den vård, omsorg och verksamhet som socialförvaltningen erbjuder bättre och säkrare.

Nyheter