Lyssna på sidan Lyssna

Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Har du frågor kring kvalité eller vill lämna synpunkter om socialförvaltningens verksamhet finns socialt ansvarig samordnare (SAS) här för att hjälpa dig.

Du kan få hjälp av socialt ansvarig samordnare (SAS)

Klagomål och avvikelser

Om du har synpunkter på socialförvaltningens verksamhet kan du i första hand vända dig till den verksamhet det berör. Du som invånare kan även vända dig till SAS med dina synpunkter eller frågor kring kvalité på verksamheten.

Lex Sarah

Om du känner oro för kvalitetsbrister inom socialförvaltningens verksamhet kan SAS utreda och bedöma om det handlar om ett missförhållande. Vid allvarliga fall görs en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Kvalitetsberättelse

Årligen analyserar SAS kvalitetsarbetet för socialförvaltningen verksamheter och sammanställer det i en kvalitetsberättelse som finns att läsa här:

Kvalitetsberättelse 2024 Pdf, 498.5 kB.